lektioner

Trickbannelektioner/barnmärkestagning

 

Nu erbjuder jag privatlektioner eller grupp undervisning för dig och din häst som vill hitta på nåt annorlunda och göra sånt ni inte brukar göra. Och även barnmärkestagning för barn upp till 12år kan även ha för äldre om nu intresse finns för det.

Jag är diplomerad Travinstruktör samt ridledare för islandshäst och har även gått ULK genom SVRF samt SIF

Jag kör ponnytrav och har erfarenhet av hästar sen jag var liten gått hästskötare på gymnasiet

 

 

Trickbannor

Jag bygger olika typer av banor med olika moment. Det beror på din o hästens nivå samt ev material. Jag kan ha lektioner i stallet där jag håller till eller så åker jag ut till er J

Lite priser trickbanne lektion

100kr/lektion och ekipage

Plus ev bensin 20kr/mil

 

Barnmärkestagning

100kr per gång

Kör enligt SVRF och SIF

Här är vad som krävs för att dom ska få sina märken.

 

 

Vita Hästen:
Att kunna gå in till hästen på rätt sätt
Att kunna förbereda hästen för ridning (borstning och kratsa hovarna
Att kunna beskriva fem regler som gäller i ett stall

Gula Hästen:
Att kunna leda hästen i skritt, vända korrekt och leda hästen i skritt tillbaka dit man startade
Att kunna beskriva vilken utrustning hästen behöver vid ridning och vad de heter
Att kunna ta av och sätta på en grimma

Brons Hästen:
Att kunna sitta upp och sitta av på rätt sätt
Att kunna starta och stanna hästen
Att kunna gå de raka vägarna (kan göras t ex med en käpphäst)
Att kunna gå de böjda ridvägarna (volt och volt tillbaka, kan göras med käpphäst)

Silver Hästen:
Att kunna styra hästen mellan uppsatta koner i skritt
Att kunna rida de raka ridvägarna i skritt
Att kunna rida de böjda ridvägarna i skritt 
Att kunna rida lätt i trav minst en långsida, sakta av till skritt och stanna

Guld Hästen:
Att kunna sadla och tränsa
Att kunna rida de raka vägarna i trav och styra hästen mellan uppsatta koner i trav
Att kunna rida de böjda ridvägarna i trav
Att kunna fatta galopp och galoppera cirka tio meter

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback